Bridgestone Potenza RE050 A

Bridgestone Potenza RE050 A

MéretSIÁr 
215/40 R18Y60 142 Ft-tól
215/45 R17Y33 020 Ft-tól
215/45 R18Y48 995 Ft-tól
225/35 R19Y65 990 Ft-tól
225/50 R17Y44 168 Ft-tól
235/45 R17W36 900 Ft-tól
235/45 R18Y53 156 Ft-tól
245/35 R20Y84 990 Ft-tól
245/40 R17W43 566 Ft-tól
245/40 R18Y47 642 Ft-tól
245/40 R19W63 056 Ft-tól
245/45 R17Y46 990 Ft-tól
245/45 R18W61 990 Ft-tól
255/30 R19Y84 360 Ft-tól
255/40 R17Y47 701 Ft-tól
255/40 R18Y65 029 Ft-tól
265/35 R20Y90 825 Ft-tól
275/30 R20Y107 843 Ft-tól

Bridgestone Potenza RE050 A információ

Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi

A Potenza RE050A kitűnő választás mind sportos, nagyteljesítményű autókra, mind népszerű, középkategóriás autókra. Vizes és száraz körülmények között is megfelelő komfortot, halk futást és biztonságot garantál.

A középső, hosszanti irányú blokk és a futófelület szélesebb lamellái megbízható irányíthatóságot, nagyfokú stabilitást és tapadást biztosítanak magas sebességnél is. Az oldalirányú lamellák arra szolgálnak, hogy kiszorítsák a vizet, jelentősen csökkentve ezzel az aquaplanning jelenséget.

További Bridgestone nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×

 

 

Oldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk