Méret | Ár | |
175/55 R15 | Vásárlás | |
185/55 R16 | Vásárlás | |
205/45 R17 | Vásárlás | |
205/60 R16 | Vásárlás | |
225/45 R17 | Vásárlás | |
225/55 R18 | Vásárlás |
Kategória: középkategória
Szezon: négyévszakos gumi
A négy évszakos gumiabroncsokat azoknak a sofőröknek ajánljuk, akik hideg és időnként havas időjárási körülmények között vezetnek. Valamint igen gazdaságos megoldás, mivel az abroncs egész évben használható, nincs szükség téli-nyári átszerelésre.
Az esőgumi specialista első négy évszakos gumiabroncsa, kis teljesítményű, kompakt járművekhez.
Az irányított futófelület speciális szegmensei külön téli és nyári körülményeknek megfelelően kerültek kialakításra. Ez biztosítja az optimális biztonságot és a kényelmet minden időjárási körülmény között. (ábra 1.)
A futófelületen elhelyezkedő merevebb blokkok csökkentik az abroncs deformitását kanyarban, jobb kezelhetőséget nyújtva ezáltal száraz útfelületen. (ábra 2.)
A sár és víz elvezetésére tervezett profil kiegyensúlyozott választ ad a kormánymozdulatokra nedves útburkolaton, még inkább csökkentve az aquaplaning veszélyét. (ábra 3.)
A V-alakú futófelületi mintázat és az optimalizált lamellák megnövelik az érintkezési felületet, mely jobb tapadást és fékezési teljesítményt tesz lehetővé, különösen havas úton. (ábra 4.)
További négyévszakos gumi tesztek
Az Uniroyal a Continental csoport sportos, közép kategóriás márkája, Belguimból származik.
Az Uniroyal gumik nagyon fejlett gyártási technológiával készülnek, fejlesztésüknél különösen a vizes, csúszós útfelületen nyújtott teljesítményre figyelnek oda.
Palettáján a sportos “esőgumik” mellett megtalálhatók a 4x4/SUV és kisteher gumiabroncsok is.
Az Uniroyal gumiabroncsok a Continental gyáraiban készülnek.
A Continental csoporthoz tartozó termékek 5 földrészen, 19 országban, 54 gyárban megközelítőleg 35 400 alkalmazott munkájával készülnek. 2014-ben a Continental vállalatcsoport forgalma meghaladta a 34,5 milliárd eurót.
1979 óta az Uniroyal a Continental-konszern ismert európai márkája, ilyen néven azonban Észak-Amerikában is találkozhatunk vele, ahol azonban a Michelinhez tartozik – a márkajelölés is más. A két Uniroyal tehát teljesen független egymástól.
A történet az 1980-as évekre nyúlik viszsza, amikor a Michelin felvásárolta a BF Goodrich amerikai gumiabroncsgyártó céget, melyhez az Uniroyal márka akkoriban tartozott. 1979-ben azonban a Continental már megszerezte az Uniroyal név használati jogát a világ összes kontinensén – kivéve Észak-Amerikát.
1868-ban egy Oscar Englebert nevű veterán belga tüzértiszt gumiáru boltot nyitott Liège városában, a Place aux Chevaux közelében. Az ötlet megelőzte a korát. Lassan indult be az üzlet, ezért Engelbert a fennmaradás érdekében úgy döntött, hogy nyit egy papírárukkal foglalkozó kereskedelmi egységet is. Türelme néhány évvel később meghozta a kívánt eredményt, mikor hirtelen fellendült az igény a gumitermékek iránt.
Englebert nem habozott kihasználni a helyzetet. Bevonta a vállalkozásába testvérét, Gabrielt is, aki képzett mérnök volt. A munkát megosztották egymás között; Gabriel felelt az összes műszaki vonatkozású dologért, míg Oscar csak a szervezési és forgalmazási tevékenységekkel foglalkozott. Gabriel azonban nem sokkal ezután meghalt. A helyébe Oscar fia, Oscar Englebert Junior lépett, aki akkor még csak zöldfülű tanuló volt. Ráadásul Oscar Juniornak fel kellett készülnie arra is, hogy átvegye a vállalat vezetését apjától, akinek egészsége rohamosan hanyatlott.
1877-ben nyílt meg a családi vállalat első gumigyára. Gumitermékek széles skáláját állították elő a babáktól kezdve, a cipőkön át, egészen a bányászati szállítószalagokig, melyek később egészen a kongói szénbányákig jutottak el. Engleberték 1894-ben kezdtek gumiabroncsokkal kísérletezni, először kerékpárok és lovaskocsik számára. A vállalat – a Benelux-államokban elsőként, de Európában az iparágban tevékenykedő sok más céget is megelőzve – 1898-ban állította elő első kerékpárabroncs-modelljeit, melyeket hamarosan személygépjármű-abroncsok követtek.
A liège-i gyárat abban az időben vicceskedve „háremként” emlegették, mert alkalmazottainak többsége nő volt. Ez a munkaerő azonban kiváló munkát végzett; nemcsak a vállalat saját márkás abroncsait gyártották, de a német Continental vállalat különleges rendelésére is készítettek abroncsokat.
Idővel folytatódott a családi hagyomány. A vállalathoz csatlakozott Georges Englebert, Oscar Junior fia. Georges segítségével a vállalat 1919-ben Kölnben kiskereskedelmi üzletet, 1929-ben pedig Aachenben új gyárat nyitott. A II. világháború alatt az üzemet lebombázták a szövetségesek, de 1946-ban újjáépült, és ismét megkezdte a termelést. Az Englebert vállalat volt az első olyan Németországban működő cég, amely a háború után megkezdte az abroncsgyártást. Nagy-Britanniában és Franciaországban is tartottak fenn gyárakat, nem sokkal később pedig Luxemburgban és Törökországban nyitottak új üzemeket. 1948-tól kezdték gyártani az új, alacsony levegőnyomású Volumax abroncsokat.
1958-ban az Engelbert család együttműködésbe kezdett az amerikai US Rubber vállalattal, és ennek következtében a világ harmadik legnagyobb abroncsgyártójává lépett elő. Így született az Uniroyal-Englebert márka. A vállalat 70.000 alkalmazottja naponta összesen 170.000 abroncsot állított elő. Azonban gyártottak sok más gumiterméket is, így például tűzoltótömlőket, úszósapkákat, golflabdákat. 1967-ben született meg a végleges döntés arról, hogy a márka neve ezentúl Uniroyal lesz. Két évvel később a vállalat piacra dobta első „esőabroncsát”, a Rallye 180-at. Ez volt az első olyan modell, amelyet a jellegzetes esernyő szimbólummal láttak el. Ez a mai napig az Uniroyal logója.
1991-ben a vállalat előállt az első forgásirányos, V alakú futófelületi mintázattal ellátott abronccsal, az RTT-1 modellel. Kialakításának köszönhetően az abroncs gyorsan elvezeti a vizet, így rendkívül nagy védelmet biztosít a vízre felúszással szemben. Később a 2001-ben kialakított új arculati stratégiával összhangban valamennyi Uniroyal abroncsot V alakú futófelületi mintázattal láttak el.
1994-ben - már a Continental konszern tagjaként - újabb áttörést jelentő termék került forgalomba, az Uniroyal MS Plus 44 abroncs, amely a fogyasztói összehasonlító teszteken számos sikerrel öregbítette a márka hírnevét pont úgy, mint az 1995-ben bemutatott Rallye 580 nyári modell.
Az Uniroyal jelenleg a Quality piaci szegmens nagyra becsült márkája, és a legtöbb autósnak ez a név jut eszébe, ha meghallja az „esőabroncs” kifejezést. A márkát szimbolizáló esernyő önmagáért beszél.
Englebert a termékei népszerűsítésére is nagy hangsúlyt fektetett, és elkezdett komoly összegeket fektetni az autóversenyzésbe. Vállalata hírnevét nagyban emelte, hogy a Le Mans-i 24 órás futam győztese Englebert abroncsokat használt, amelyek egyetlen csere nélkül röpítették a diadalig. A két háború között és a II. világháború után a belga abroncsokat olyan hírességek használták, mint Stuck, Nuvolari és Fangio, Enzo Ferrari pedig ezekkel szerelte fel Formula 1-es versenyautóit.
Az Uniroyal gumiabroncsokra a gyártó a gyártástól számított 5 év garanciát vállal.